یوتیوب یکی از پلتفرمهای پخش ویدئو محبوب و پرکاربر موجود در دنیای امروز است. افراد زیادی در این سرویس به تولید محتوا مشغول هستند و از آن درآمدزایی میکنند. در یوتیوب ویدئوهای بسیاری وجود دارند که از آموزش نصب ویندوز تا فیلمهای کوتاه کمدی را شامل میشود. اکنون خبری درباره این پلتفرم منتشر شده است که از اتفاقات جدید در آن خبر میدهد.
بهگزارش gsmarena، یوتیوب سرویس جدیدی برای پخش کانال تلویزیونی را آزمایش میکند. شرکت مذکور بهمنظور اضافهکردن برنامهها و فیلمها و کل کانالهای تلویزیونی به پلتفرم خود، در حال مذاکره با دیگر شرکتها است. بهگفتهی یوتیوب، سرویس مذکور در مرحلهی آزمایش قرار دارد و کاربران منتخب در حال بررسی آن هستند.
درحالحاضر، یوتیوب در حال سنجش علاقهی بینندگان است و اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود، سرویس متعلق به گوگل ممکن است ۴۵ درصد از درآمد تبلیغات را درخواست کند. شرکت مذکور معاملهای مشابه را با تولیدکنندگان محتوا نیز دارد.
بهنظر میرسد یوتیوب قصد دارد با این اقدام کاربران خود را افزایش دهد. اخیراً این پلتفرم استریم با NFL Sunday Ticket قراردادی منعقد کرده است و از امسال در YouTube TV و کانالهای YouTube Primetime شاهد پخش آن خواهیم بود. همچنین، اکنون درآمد تبلیغاتی آن با سازندگان YouTube Shorts تقسیم و باعث میشود این سرویس از تیکتاک سودآورتر باشد.